1 Mart 2011 Salı

AT&T nin yeni uygulaması Shopping Alerts i duyurdu


AT&T,  Placecast ortaklığıyla yeni lokasyon bazlı servisi Shopping Alerts'i duyurmuş. Sistemin çalışma mantığı basit sisteme kayıt oluyorsunuz. Daha sonra siz (daha önce belirlenmiş) mağazaları gezerken (Hp, Kmart vb.) ya da yanından geçerken size özel ürünler veya indirimler telefonunuza bir şekilde ulaştırılıyor. Size özel olması telefon hattınızı alırken verdiğiniz bilgilerden dolayı yaş, cinsiyet vb. size uygun ilanlar gönderiliyor.

AT&T bu uygulamayı New York, Los Angeles, Chicago ve San Francisco da başlatmış. Projenin tutup tutmamasına göre de marka veya bölge olarak genişletme yoluna gidebilirlermiş.

Ayrıca müşteriler bu bilgileri nasıl almak istediğini de seçebiliyormuş. SMS, MMS, e-mail veya Facebook aracılığıyla müşterilere teklifler ve indirimler gönderilebiliyormuş.

Shopalerts uygulaması Geo-Fence denilen bir teknolojiyi kullanıyor. Geo-fence; wikipediadaki kelime anlamına göre  belirli bir coğrafi alan için çapı ifade ediyor.

Bu teknoloji Telekomünikasyon operatörleri ve reklam verenler için farklı bir pazarlama alanı. Daha önce sanırım Turkcell buna benzer bir uygulama yapmış fakat pek fazla yerde uygulamadığı için pek başarılı olamamıştı. Şimdi sosyal paylaşım ortamlarının gelişmesiyle beraber tekrar denenebilir bir proje. AT&T yi izleyip göreceğiz. Alışveriş alışkanlıkları bölgesel olarak farklılık gösterse de oradaki tutup tutmamasına göre Türkiye'de denenebilir.

bu konuyla ilgili bir yazıyı şuradan okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder